Geef mensen het gevoel dat ze welkom zijn, een belangrijk ingrediënt van onze teamcoaching. Lijkt een eenvoudige opdracht, maar best lastig vanuit het perspectief in een wereld waar producten en diensten steeds beter met elkaar te vergelijken zijn. Met het centraal staan van product of dienst, waar is dan de kunst om mensen zich welkom te laten voelen? Een interessante blik op de huidige tijd, voer voor inspiratie. Want zou jij ook zo willen werken? Op mijn zoektocht in inspiratieland kwam ik een mooi voorbeeld tegen wat ik graag omarm en met je wil delen, hostmanship.nl

Op deze website staan een aantal inspirerend quotes die ik je graag wil doorgeven:

  • Hostmanshap is de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn
  • Hostmanshap begint met het hebben van de juiste houding
  • Klantenservice is geen afdeling, maar ieders verantwoordelijkheid

ja nee gastvrij

Als ik mijn gedachten hier langs laat dwalen schiet er een vraag door mijn hoofd. Zou ik als host ook gast willen zijn in mijn eigen organisatie? Het lijkt mij de gewenste situatie dat je in je werk van de levering van producten en diensten een belevenis die waarde toevoegt maakt.

Een ander voorbeeld dat mij aanspreekt in deze lijn van gastmanschap en hostmanschap  (ook al kijk ik naar de producten en invulling met kromme tenen als vegetariër) en ik wel eens gebruik als voorbeeld in teams is Fish Filosophy 

Kijken vanuit de gewenste situatie, dat is de kracht van ‘Wat het ook is’. Meer weten? Vraag het ons gerust.

Jocko (april 2014)

Advertenties